tiistaina, tammikuuta 23, 2018

Mozzarellaranskis - syntisen hyvää!

Ihanaa kun on vihdoinkin vähän pakkasta vaikkakin mun kroppa ei tykkää. Siksikin kotona on takka päällä joka ilta sekä lämmitykset muutenkin päällä kunnolla...en siltikään voi olla ilman pitkiksiä sekä anopin kutomia ylipolven villasukkia😍.

Nyt kun olen sairauslomalla kotona niin on ollut kiva iltaisin kokkailla kaikenlaista uutta. Vielä kun jaksaisin päivisin olla jalkeilla niin saisi paljon enemmän tehtyä ja kokeiltua😔.

Tämä ihanan syntinen mozzarellaranskis nousi meidän herkuksi viime kesänä kun tein sitä toistamiseen. Voishan tuota tehdä useamminkin kuin seitsemän vuoden välein😂.
Mozzarellaranskis

  • ranskanleipä
  • 150g pehmeää voita
  • 1 pallo mozzarellaa
  • tuoretta basilikaa maun mukaan
  • pari valkosipulin kynttä murskattuna
  • suolaa
  • mustapippuria
  • kuivattua chiliä tai cayannepippuria noin 1tl
Sekoita voi, pilkottu mozzarella, basilika, valkosipuli sekä mausteet keskenään tahnaksi.

Tee ranskanleipään viiltoja -ei pohjaan saakka- noin parin sentin välein. Tunge täyte tasaisesti viiltoihin.
Kääri koko komeus vahvaan folioon.

Paista joko uunissa noin 225 asteessa tai grillissä epäsuorassa lämmössä kunnes leipä on kypsä ja juusto ihanasti sulanut.

Tämä syntinen ihanuus sopii aivan loistavasti keiton kylkeen, varsinkin näin pakkasilla. Kokeile vaikka minun kurpitsa-kookoskeiton kera. Lupaan että toimii!
On muuten ihanaa edelleenkin poltella kynttilöitä kotona, niitä menee minulla kyllä aivan järjetön määrä😅. Tänään viimeksi kävin "tankkaamassa" varastoja. Samaten tykkään näistä feikki-kristalli kynttilänjaloista ja aina kun nään uudenlaisen mitä mulla ei ole niin tulee fiilis että pakko ostaa. Onko sulla tämmöistä joitakin juttuja kohtaan? Niin ja näistä pöllöistä nyt puhumattakaan!
Tänään kokkailin Chicken Parmigianaa ja Instassa onkin valmisteluista live-video nähtävillä. Nehän kestää vain sen 24h joten jos haluat kurkata mun keittiöön ja meidän tiistain ruokavalmisteluihin niin Instaan!
Ja huomenna varmaankin jaksan taas postailla eli tuo parmesaanikana tulossa seuraavaksi. Ompa ihanaa taas bloggailla! En tajunnutkaan että olen niin kovasti kaivannut tätä😁

Ei kommentteja: