keskiviikkona, elokuuta 27, 2014

Erste Premier Lounge, Praha

Aloitan uuden arvostelubloggausteeman tänään. Kyseessä on lentokenttien lounget.
American Express Platinumin kautta saa käyttöön Priority Pass -kortin jolla saa pääsyn lähes 700 loungeen ympäri maailmaa.
Me päätimme kokeilla korttia vuoden mutta äkkiä päätös syntyi. Tämä on meille!
Reissaamme paljon messumatkoilla sekä myös lomilla että pääsy rauhalliseen loungeen herkkuineen on osoittautunut meille sopivaksi. Ja onhan kortista muutakin hyötyä mutta tutustukaa jos kiinnostaa, tämä ei ole sponssipostaus :D

Vähän ehkä harmittaa etten ole hoksannut postailla eri maiden loungeista aiemmin mutta hyvä aloittaa nyt. Ja aloitan Prahasta, Erste Premier Loungesta. Welcome!
Välillä isompien lenttokenttien loungeissa on ruuhkaa ja pääsy Priority Pass -kortilla ei ole taattu. Nyt muutaman vuoden aikana minulle on käynyt kerran etten päässyt haluaamaani loungeen vaan "jouduin" huonompaan joka siltikin oli ihan jees.
Tänne ei ollut ruuhkaa ollenkaan ja miljöö oli erittäin siisti. Ihania syövereitä jonne uppoutua istumaan ja lukemaan lehteä tai yleensä minulla; tekemään töitä.
Juoma- ja ruokatarjonta vaihtelee eri loungejen välillä todella suuresti.
Osassa on tarjolla virvokkeita ja viiniä, osassa myös väkeviä. Prahassa oli tarjolla tätä paikallista viinaa josta tehtyjä "betonidrinkkejä" oli tarjolla lähes jokaisessa ravintolassa jossa kävimme syömässä.
Minä olen vähän huono maistamaan näitä maustettuja kirkkaita ja pyysinkin miestä tekemään drinkin. Joo, ei mun juttu :)
Loungessa oli kivasti tarjolla erilaisia täytettyjä leipiä, juomia, snäksejä, lämmintä keittoa, leipää ja keksejä.
Minä nappasin itselle täytetyn leivän, ihanan lämpöistä keittoa & sämpylää ja valkoviiniä. Huh, olikin nälkä!
Tällä kertaa tein töitä enkä nauttinut loungen lehtivalikoimasta joka oli kyllä ihanan kattava!
Hyvissä loungeissa on tarjolla myös pesumahdollisuus jos lento on ollut pitkä ja vaihtoaikaa on jonkin verran mutta ei niin paljoa että kannattaisi mennä hotelliin.
Tässä loungessa pesu- ja wc-tilat olivat erittäin siistit!
Vaihtelua eri lentokenttien, eri terminaalien ja eri kaupunkien kesken on runsaasti.

Minusta kortti on ollut hintansa väärti koska arvostan sekä loma- että työmatkoilla sitä että saan odottaa koneen lähtöä rauhassa. Minun ei tarvitse kärkkyä portilla tuntia ennen kaikkien "minä ensin koneeseen" matkustajien kanssa vaan voin seurata ihana viinilasi kädessä loungen monitorista milloin minun/meidän tulee siirtyä portille.
Saan yleensä hyvää pikkusuolaista sekä virvokkeita tai viiniä. Ja jos kohteessa en jaksa esim. messupäivän jälkeen shoppailla niin voin mennä jo ajoissa lentokentälle, syödä pientä suolaista ja tehdä töitä loungessa.

Ja päälle monta, monta muuta etua mm. matkavakuutus mutta nyt en "mainosta" enempää. Jatkossa puhtaita loungearvosteluja!

Niin ja nämä lounge-kuvat otan aina iPhonella.

Priority Pass -kortin lounget ovat pääsääntöisesti ns. perusloungeja ja mailikorttilaiset saavat nauttia eritasoisista mutta minulle kelpaa kyllä tämä hyvin. Ja niitä maileja keräillen :D

Ei kommentteja: